Metódus


Metódus

Az informatikában a metódus egy olyan eljárás vagy függvény, amelyet egy objektumon hajtanak végre. A metódusok segítségével lehetőségünk van az objektumok viselkedésének definiálására és módosítására.

A metódusokat általában osztályokban definiáljuk, és az objektumok példányosításakor hozzáférhetünk hozzájuk. A metódusoknak lehetnek bemeneti paraméterei és visszatérési értékei is.

Az objektumok metódusainak meghívásához használhatjuk a pont operátort. Például, ha egy „Auto” nevű osztályban van egy „gyorsul” nevű metódus, akkor az alábbi módon hívhatjuk meg:

Auto auto = new Auto();
auto.gyorsul();

A metódusok segítségével lehetőségünk van az objektumok állapotának módosítására is. Például, ha az „Auto” osztályban van egy „sebesseg” nevű változó, akkor a „gyorsul” metódusban növelhetjük annak értékét:

public void gyorsul() {
    sebesseg += 10;
}

A metódusoknak lehetnek különböző hozzáférési szintjei is, például public, private vagy protected. A public metódusok mindenki számára elérhetőek, míg a private metódusok csak az adott osztályon belül használhatóak.

Az objektumok metódusai nagyon fontosak az objektumorientált programozásban, mivel segítségükkel definiálhatjuk az objektumok viselkedését és interakcióit.

Fókuszban: objektumok, gyorsul, metódusok, metódus, private, osztályban, segítségével, módosítására, sebesseg



Kapcsolódó:   Milyen típusú áramkörök vannak az audio- és videotechnológiában?